Cestománie

29. července 2010 v 16:56 | Majda

K MÓŘIII!!!

mořská

Tak jsme 22.6. vyrazili na Rhodos. Bylo to docela narychlo (večer den předem jsme si koupili zájezd do hotelu Relax v Kolympii).

hotel

Máťa skoro celé dopoledne jenom skákala do bazénu. Vylézala jedině, když se šla napít. Koupila si velkou fialovou žížalu do  vody, a tak ji tam pravidelně cachtala :-)

skok
Mně se do bazénu moc nechtělo, a tak jsem odpočívala na lehátku s knihou.

relax
Odpoledne jsme většinou chodili na nedalekou pláž. Když se táta jednou potápěl, tak nám přinesl kraba poustevníčka s velikou mušlí. Maminka, která nutně potřebovala krabovu momentku, ho položila na písek a čekala, až vykoukne. Krab to zkusil 3x, a když jsme ho i potřetí vrátili zpátky, začal trucovat a nevystrčil ani klepeto. A tak maminka 2hodiny seděla a čekala, až se krab uráčí.
Vyplatilo se :-) Po takové době vzal krab boudu , která mu byla evidentně velká, na záda a pospíchal do vlnek.
Tady ho máte!

krab

Řeckých koček jsme v této části Rhodosu moc neviděli :-(
Podařilo se nám jenom jeden úlovek v plážovém baru.

restcat

Půjčili jsme si auto a pravidelně jsme vyráželi okouknout město Rhodos. Nejprve v noci na shopping suvenýrů.
city
Další den jsme jeli ráno podívat se za Rhodos ze skály. Na špičce ostrova se slévají dvě moře: Egejské a Středozemní.
shora
Jeden z našich výletů byl také na pštrosí farmu + malý zoopark. Mám tady jednu pravou momentku s řeckým oslem, jakého najdete na hodně pohlednicích.

osel
"Pozor, vyletí ptáček!" :-) ...a tak na něj důvěřivě čekal a koukal jako osel....

Tak na to, že to byla taková narychlo sehnaná dovolená, se moc vydařila!!

DUBLIN 2010

1. května 2010 v 11:08 | Majda
23.-26.4.

shamrock

1.DEN-ODLET Z PRAHY,PŘÍLET DO DUBLINU
Do Irska jsme letěli s irskou leteckou společností AerLingus. Mají moc hezká zelenobílá letadla s trojlístkem na ocase. Naše letadlo řídila kapitánka. ( )

aerlingus
Když jsme doletěli,čekala nás na letiši pí.Maureen (jak vystřižená z knihy Agathy Christie).
Dovedla nás do hotelu,ochunala TATRANKU a domluvila si s námi sraz na zítřejší výlet do TRINITY COLLAGE.
Pokoj jsme měli opravdu super. Bezbariérový sprchový kout s ohrádkou,postele jak z pohádky
O princezně na hrášku,na kterých se nám večer usnulo opravdu báječně.

2.DEN-NÁVŠTĚVA TRINITY COLLEGE,POZNÁVÁNÍ DUBLINU,U MAUREEN DOMA
Šli jsme se podívat do Trinity College na nejkrásnější knihu světa (The Book of Kells,podle které je natočený i hezký film The Secret of Kells).
Čekal tam na nás moc hodný průvodce,který nám celou knihovnu podrbně ukázal.
Kniha byla opravdu krásná.Nejvíce se mi ovšem líbila Long Room plná knih od podlahy až ke stropu!

lr
Tady ještě jedna se spisovateli :

longroom
Škoda,že takovou knihovnu nemáme i u nás ...

U vchodu s Maureen:

book
Cestou domů nám Maureen ukazovala město (a fasády domů ).

dublin
Odpoledne nás Maureen pozvala k sobě domů,do pravého irského domu.

maureen
Rodiče s Maureen si dali irský čaj (s TATRANKOU ) a já jsem od Maureen dostala soví pohled:

owl

Byl to tedy náročný (ale pěkný) den.

3.DEN-PIVOVAR GUINNESS,DUBLINSKÁ MHD,SHOPPING
Naplánovali jsme výlet do pivovaru na irské černé pivo GUINNESS. Maureen sice několikrát nabídla Národní galerii a Národní muzeum,ale nakonec uznala.......Hm,no,tak když teda holčička chce...
V pivovaru měli nádherný vodopád:

vodopád
Vystavené staré lahve od piva:

guinness
Nahoře v 7.patře jsme si za vstupenku vzali pivo (jenom jako ) a šli na vyhlídku.

pivicko
Domů jsme jeli MHD. Nejdřív tramvají (nízkopodlažní,z chodníku rovnou hop dovnitř a nemusíte nikoho otravovat s plošinou ):

tram
a pak autobusem-double deckerem (autobus vypustí vzduch a sníží se,plošina se otvírá tlačítkem, elektricky ):

bus
Odpoledne šla mamka nakupovat suvenýry a koupila nám veselou krabičkovou večeři:

vecere

4.DEN-CESTA DOM
A zase dom. Maureen nad tím dokonce i slzu uronila (už jsme jí pozvali na příští rok do Prahy ). Letěli jsme ještě s jednou slečnou na vozíčku,tak jsme probíraly zážitky z Dublinu.
dom

Moc bych chtěla poděkovat p.Garymu Edwardsovi z nadace MOJE PŘÁNÍ,který celý náš výlet zařídil.